Nieuws:

Service Delivery Management

tags: Kennisbijeenkomsten

Op initiatief van Hogeschool Rotterdam organiseerde de Rotterdam/Den Haag IT-Circle een eerste round table over Service Delivery Management. Frank Picard, manager Service Delivery Management bij de Hogeschool Rotterdam, verzorgde de introductie door een presentatie te geven over het samenvoegen van de ServiceDesk voor facilitaire zaken en die voor IT tot één ServicePunt. Deze integratie zorgde voor een aantal uitdagingen en weerstand: Zo bleken de managementstijlen van de teams sterk te verschillen en moesten processen en werkwijzen opnieuw worden gestroomlijnd. Het vraagstuk van ‘skilled’ of ‘non-skilled’ kwam ook ter tafel. Zeker in het begin is het moeilijk voor medewerkers zonder IT achtergrond de klant goed te woord te staan.

Na de presentatie van Frank konden de deelnemers een case inbrengen. Zo wilde TU Delft graag weten hoe je je medewerkers kan bewegen een keer op een andere Servicedesk te werken. Hogeschool Inholland heeft verschillende servicepunten op verschillende locaties en Richard, Coördinator Frontoffice, wilde daarom eens van gedachten wisselen over hoe je kan zorgen dat je op verschillende locaties dezelfde goede ICT-dienstverlening kan leveren zonder dat de klant iets merkt van verschillen in cultuur en werkwijzen. Tot slot wilde Marcel van SSC-Campus van zijn collega’s weten op welke manier je medewerkers kan motiveren gezamenlijk eigenaarschap te voelen.

Een leuke en interactieve middag waarin we op veel met elkaar hebben besproken. Het blijft niet bij één middag: een aantal organisaties gaat binnenkort bij elkaar op bezoek en er zijn zelfs ideeën om uitwisselingen te realiseren. In ieder geval zullen we een vervolg geven aan deze round table en dieper op een aantal onderwerpen ingaan.  

Deelnemen aan RDIC of inschrijven voor de newsflash?
Meld je bij ons aan!

Contact